مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات (IT) ودورکاری(فصل دوم تحقیق)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات (IT) ودورکاری(فصل دوم تحقیق) مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات (IT) ودورکاری(فصل دوم تحقیق)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات (IT)  ودورکاری(فصل دوم تحقیق)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات (IT)  ودورکاری(فصل دوم تحقیق)
مبانی نظری و پیشینه  فناوری اطلاعات (IT)  ودورکاری(فصل دوم تحقیق)
دسته بندی آزمون ارشد
فرمت فایل docx
حجم فایل 71 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات (IT)  ودورکاری(فصل دوم تحقیق)

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

فناوری اطلاعات متشكل از چهار عنصر اصلی اساسی ( انسان، ساز و كار، ابزار، ساختار) است به طوری كه در این فناوری، اطلاعات از طریق زنجیره ارزشی كه از بهم پیوستن این عناصر ایجاد می‌شود جریان یافته و پیوسته تعالی و تكامل سازمان را فرا راه خود قرار می‌دهد.(سپهری، 1383،137)

فناوری ، كاربرد علم برای حل مشكلات عملی است از این رو تكنولوژی متكیبر دانش است.

دانش نوعی معرفت و شناخت است در حالی كه فناوری كاربرد این شناخت است.

علم زمینه ای ایجاد می كند تا فناوری در آن رشد كند.توسعه جامعه تنها با ارتقای سطح فن آوری امكان پذیر است. فن آوری مجموعهای از عوامل سخت افزاری یا تجهیزات، توانایی ها و مهارت های انسانی، دانش فنی، و توانایی های مدیریتی و سازماندهی است. افزایش سطح فناوری مستلزمرشد ارتقای هماهنگ و سازگار تمام اجزای آن است كه از طریق انتقال و توسعهداخلی فن آوری اتفاق می افتد. نقش مدیریت در فرآیند انتقال و توسعه فناوریمهم و تعیین كننده است و می توان آن را در چهار سطح كلان، 1ـ بخش علوم 2ـتكنولوژی 3ـ بنگاه ها 4ـ خود حرفه و تخصص مدیریت مطرح كرد. (مالونی ،55:2007)

فناوری را قابلیت كاربرد علوم در تامین خواسته های مادی و ذهنی بشر می دانند. با پیشرفت علومزمینه های بالقوه جدیدی برای ارتقای فن آوری پیدا می شود. میزان كالا و خدمات تولید شده سرانه در جوامعی كه به پیشرفت های تكنولوژیكیجدید دست یافته انداز جوامع سنتی و عقب مانده فاصله زیادی گرفته است. درواقع توان كشورها و یا مؤسسات صنعتی و خدماتی در صحنه رقابت های مختلف اقتصادی،سیاسی، فرهنگی و نظامی به توان تكنولوژیكی آن ها بستگی دارد.

تنها با ارتقای سطح تكنولوژی در جامعه است كه افراد آن می توانند به تولیدبیشتر كالا و خدمات دست یابند و باعث كارآیی و اثربخشی سازمان خود شوند وبا نظام دهی مناسب در زمینه هایفرهنگی، سیاسی و اجتماعی موجبات زندگی بهتررا برای خود فراهم نمایند. در صحنه رقابت های اقتصادی، سازمان ها و مؤسساتیكه به تكنولوژی برتر دست می یابند، امكان بقا و رشد را می یابند و سازمانها و مؤسساتی كه از نظر تكنولوژی عقب بمانند از صحنه خارج می شوند. (مالونی ،55:2007)

2-3-2- مفهوم فناوری اطلاعات

تعاریف مختلفی برای فناوری اطلاعات وجود دارد برخی از آنها عبارتند از:

الف-فناوری اطلاعات تلفیقی از دستاوردهای مخابراتی ،روشها وراهكارهای حل مساله و توانایی راهبری با استفاده از دانش كامپیوتریاست.

ب-فناوری اطلاعات شامل موضوعات مربوط به مباحث پیشرفته علوم وفناوری كامپیوتری،طراحی كامپیوتری،پیاده سازی سیستم هایاطلاعاتی و كاربردهای آن است.

ج-فناوری اطلاعات تلفیقی از دانش سنتی كامپیوتر و فناوری ارتباطاتبه منظور ذخیره،پردازش و تبادل هر گونه داده (اعم از متن ،صوت ،تصویرو . . . )است.

د-فناوری اطلاعات واژه ای كلی است كه برای وسعت بخشیدن به محصولات و خدمات الكترونیكی حاصل از نوآوریهای مخابراتی ورایانه ای استفاده می شود.

ه- فناوری اطلاعات مجموعه ای از سخت افزار،نرم افزار و فكرافزاراست كه گردش و بهره وری از امكانات را امكانپذیر می سازد.

و-فناوری اطلاعات عبارت است از همه شكلهای فناوری كه برای ایجاد ،ذخیره سازی و استفاده از شكلهای مختلف اطلاعات تجاری،مكالمات صوتی ،تصاویر متحرك،داده های چند رسانه ای و… به كارمی رود. (مالونی ،57:2007)

2-3-3- عناصر اصلی فناوری اطلاعات 

  • انسان: منابع انسانی، مفاهیم و اندیشه، نوآوری
  • سازو كار: قوانین، مقررات و روشها، سازو كارهای بهبود و رشد، سازو كارهای ارزش گذاری و مالی
  • ابزار: نرم افزار، سخت افزار، شبكه و ارتباطات
انسان
ساختار
سازوكار
ابزار
 

ساختار: سازمانی، فراسازمانی مرتبط، جهانی

 

 

 

 

شكل شماره1- 2- چارچوب كلی فناوری اطلاعات

2-3-4- تعریف جامع فناوری اطلاعات:

فناوری اطلاعات شاخه ای از فناوری است كه با استفاده از سختافزار،نرم افزارو شبكه افزار،مطالعه و كاربرد داده وپردازش آنرا درزمینه های ذخیره سازی ،دستكاری ،انتقال،مدیریت،كنترل و داده آمایی خودكار امكانپذیر می سازد. (گزارش دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات ، 1388)

2-3-5- كاربردهای فناوری اطلاعات

توسعه فناوری اطلاعات در سازمانها و كاربرد فناوری اطلاعات را می‌توان از رویكردهای گوناگون، تجزیه و تحلیل كرد. این رویكردها منجر به ارائه مدلهایی برای تبیین چگونگی كاربرد این فناوری شده اند. پاره ای از این مدلها به مراحل كاربرد فناوری اطلاعات در سازمانها اشاره می كنند. پاره‌ای دیگر تنها به گونه‌های كاربردهای این فناوری می‌پردازند، بدون آنكه الزاما در پی تعیین مراحلی برای آن باشند.

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات (IT)  ودورکاری(فصل دوم تحقیق)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *